Het is eindelijk zo ver, de nieuwe website van je onderneming staat online. Je hebt hard je best gedaan om de website zo mooi mogelijk in te richten om je klanten de beste klantbeleving te geven. Maar al gauw valt je iets op, je website wordt maar niet gevonden in Google. Dit heeft natuurlijk zijn redenen en in deze blog nemen we jou mee in een aantal stappen om je website vindbaar te maken in Google. Het gaat tevens niet alleen om hoe ‘mooi’ je website eruit ziet, maar ook om de techniek, content en autoriteit van je website. 

Optimaliseer je website 

De concurrentie op Google is ontzettend groot en daarom is het erg lastig om altijd hoog te ranken met jouw website. Het is daarom belangrijk om te werken aan je SEO optimalisatie. Met SEO optimalisatie creëer je structureel en gericht verkeer naar je website toe vanuit Google. Je moet daarom d.m.v. een zoekwoorden analyse weten welke zoekwoorden je doelgroep gebruikt. Vervolgens ga je, je webpagina’s optimaliseren op basis van deze zoekwoorden. SEO is eigenlijk opgebouwd uit 3 pijlers, namelijk; content, techniek en autoriteit. Wanneer je de 3 pijlers op elke pagina goed toepast zal je merken dat je steeds hoger in de Google rankings komt.  

Weet voor wie je schrijft

Een veelgemaakte fout bij het schrijven van de content is dat de pagina’s geschreven worden voor de zoekmachines. De website is voor de bezoeker en niet voor Google. Houd daarom altijd in gedachte dat je de content op je website schrijft voor de bezoeker. Google herkent al snel wanneer de content op de website niet ‘natuurlijk’ is geschreven. Het is daarom belangrijk om ervoor te zorgen dat de bezoekers makkelijk door de website navigeren en ook daadwerkelijk relevantie halen uit de pagina’s. Weet voor wie je schrijft, wat de zoekintentie van de doelgroep is, wat voor oplossing jij kan bieden en het allerbelangrijkste; waarom jij de oplossing bent. 

Wordt een autoriteit 

De belangrijkste factor binnen SEO is dat het tijd nodig heeft. Je wordt niet van de ene op de andere dag een autoriteit. Je bouwt het langzaam op en je moet het ook de tijd geven. Maak verschillende pagina’s die allemaal antwoord geven op de zoekintenties van je doelgroep. Wanneer je als autoriteit optreedt, plaatst Google je hoog in de zoekresultaten. Hoe hoger je autoriteit, hoe hoger je score. Nu vraag je, je natuurlijk af hoe je de autoriteit van je website kan verhogen. De autoriteit van je website wordt berekend met 3 factoren. De autoriteit van je domeinnaam, de autoriteit van je pagina’s en de link autoriteit. 

Zorg dat je website technisch in orde is, gebruik linkbuilding, gebruik de juiste zoektermen, schrijf waardevolle content en weet voor wie je schrijft. Wanneer je dit gestructureerd toepast, zal je autoriteit vanzelf hoger worden. Meet om de zoveel tijd de website, plaats continu content en zorg dat je de website blijft optimaliseren. Doe je dit niet? Dan doet je concurrent het wel en zal je al snel je positie verliezen. 

U ook genieten van:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *