Ben jij constant manieren aan het bedenken om het aantal walk-ins in jouw winkel te verhogen, maar zijn de ideeën op? Om antwoord te geven op de vraag hoe je meer bezoekers naar jouw winkel te lokken, hebben we een aantal tips voor je op een rijtje gezet. Neem ze gerust eens door en kijk hoe je onze tips kunt meenemen in jouw retail marketingstrategie.

Sticker marketing

Sticker marketing is misschien niet de meest voor de hand liggende vorm van marketing, maar is zeker wel effectief. Je zorgt er letterlijk voor dat jouw bedrijf blijkt plakken bij klanten. Sticker marketing kan op allerlei verschillende manieren worden ingezet. Loop bijvoorbeeld maar eens een rondje door de winkelstraat. De gevels zitten vol met allerlei boodschappen om klanten te overtuigen iets bij hen te kopen. “Sale, Nu met 50% korting!” is een kreet die je regelmatig op het raam ziet plakken. Dus laat stickers bedrukken en blijf plakken bij jouw klanten. Het voordeel van deze manier van communiceren is dat stickers niet direct als reclame gezien worden. We worden namelijk overspoeld met reclames, van televisiespotjes tot advertenties op je tijdlijn. We worden er gek van. Sticker marketing is juist een goede oplossing om op een subtiele manier nieuwe klanten in jouw winkel te trekken.

Stoepborden

Stoepborden hebben veel voordelen voor kleine bedrijven. Het is een manier om reclame te maken voor jouw winkel en het kan mensen stimuleren een impulsieve aankoop te laten doen. Zo trekt het de aandacht van winkelend publiek. Daarom is het belangrijk om er goed over na te denken welke boodschap je op het bord plaatst. Waarmee ga jij klanten jouw winkel in lokken? Misschien door het vermelden van een speciale actie? Wellicht dat je als modewinkel een nieuwe collectie binnen hebt gekregen. Of misschien is het sale seizoen wel gestart? Er zijn genoeg inhaakmomenten die je kunt gebruiken voor je stoepborden. Zorg er ook voor dat je de boodschap constant wisselt. Zet dus niet 4 weken achter elkaar het bord met de boodschap “Nieuwe collectie is nu uit” buiten.

Vlaggen

In plaats van stoepborden, is het ook mogelijk om vlaggen in te zetten. Vlaggen vallen misschien nog wel meer op dan stoepborden, omdat deze met een briesje flink kunnen wapperen. Het enige nadeel van een vlag is dat je niet echt een boodschap erop kunt plaatsen. Ja, het moet kort en bondig. Je zou bijvoorbeeld wel jouw logo en “tot wel 50% sale” op de vlag kunnen plaatsen.

Je kan misschien ook genieten van: